In addition to the views dictated by the naked eye, I am developing and understanding of the temporally “thick” spaces, including movement and the physical body. While various technologies in modern times have enabled us to efficiently achieve our goals, the processes involved in them have been buried in a black box—a new “death” that intervenes and thereby invents a new rupture. The Metropolis has become a colony of colonnades, all covered in the same glass, and continues to attract people who have been brainwashed by the amorphous religion of greed. There is bound to be an observatory on the upper floors of every skyscraper around the world, welcoming visitors as homogenous tourist spots. This view is the only thing permitted of the colony’s inhabitants. In a space where most of the five senses are made inaccessible, nobody—myself included—can distinguish if what they are seeing is truly the city or a panoramic screen. Our passive bodies are transported in high-speed elevators that are not unlike panic rooms, elevated to the clouds in a matter of seconds. This creates an eternal schism with reality, depriving us from our capacity for evaluating the scenery seen from the tops of skyscrapers. As people living in this day and age, we cannot single-mindedly pursue the efficiency of technology while leaving to waste our splintered understanding of the world outside the glass.

 私は、「眼球」に特定された視覚のみならず、行動とそれに伴う身体を含む時間的な厚みによって、空間を認識している。現代は様々なテクノロジーを通して効率的に目的へ達することが可能となった一方で、その過程はブラックボックスに埋葬され、そこに介在する断絶によってあらたな「死」が定義される。メトロポリスは、どこも同じガラスに覆われた列柱のコロニーとなり、貪欲という曖昧な宗教に洗脳された人々を呼び込み続ける。高層ビルの上層階にはかならず展望台があり、世界各地の均質化した観光名所として人々を誘う。コロニーの住民に唯一許されるのが視覚である。五感の大部分を欠損させた空間に集まる人々に見えているのは本当にその都市なのか、パノラミックなモニターを見ているのか、私にも誰にも区別が出来ない。パニックルームのようなハイスピードエレベーターにほぼ受動的な身体として運ばれ、あっという間に雲海へ到達する。これによって、現実との永遠なる断絶が生み出され、高層ビルから見る風景に対する判断能力が失われていく。今を生きる私たちは、テクノロジーの加速度に追いつけず、バラバラにされた認識をガラスの外へとひたすら落下させてゆく。

  人在看一个事物时,不只是特定用“眼球”作为视觉的媒介,而是身体及五感去感知这个空间。因各式各样的技术日益翻新,现代生活变得越来越能够有效率地达到目的,与此同时,达到目的的过程却逐渐模糊不清,渐渐地不为人所熟知。都市已然变成被相似玻璃所覆盖的居住群,而高层建筑的最高一层几乎都会有展望台。相似的高楼在世界各地作为相似的旅游景点吸引着人们前赴后继地去观光。人们从这些地方望出去的风景被局限在了这些建筑的最高一层。在高速电梯的封闭环境里,被动地在恍惚之间运送到云海之上,在短暂的时间里产生了一种和现实隔绝的错觉。接近五感近失的状态下被集中在一起的我们,在面对从高楼看出的风景时,是否仍然拥有着正确的判断能力?我们是否能区别看到的是这个都市真正的样子,还是一个播放着全景的屏幕?存在于此时此刻的我们,追逐着效率性与高科技的同时,在速度和空间限制的隔绝下,零散的认知能力如同碎片般地从高窗掉落。